Komunikacja marketingowa: Pokolenie X

Pokolenie X to największa grupa osób aktywnych zawodowo. Stanowią 34% rynku pracy. Są to osoby urodzone w latach 1965 – 1979 czyli obecnie w wieku 39-53 lat. Czym się jako grupa charakteryzują i czy jest wspólny mianownik mogący być kierunkowskazem dla marketerów realizujących kampanie marketingowe/kampanie PR dla tej grupy?

O Pokoleniu X tomy już napisano jednak w naszym cyklu „O Pokoleniach” nie możemy ich oczywiście pominąć. Co ukształtowało „iXów”? Tych nieco starszych zapewne koniec zimnej wojny, upadek Muru Berlińskiego, rządy twardej ręki Margaret Thatcher w Wielkiej Brytanii, politycy tacy jak Roland Regan czy Michaił Gorbaczow (i realizowana przez niego Pierestrojka) tych nieco młodszych na pewno: odkrycie wirusa AIDS i przerażenie jakie wywołał na świcie a także pojawiające się komputery PC czy wczesna telefonia komórkowa (słynne „walizki”).


Pokolenie X wyrastało w przekonaniu (częściowo słusznym, ze względu na dynamiczne zmiany ustrojowe), że tylko dzięki nauce uda im się zdobyć niezależność i dobrą pracę. Takie podejście prowadziło podczas podejmowanej pierwszej pracy do wyścigu szczurów. Z drugiej jednak strony osoby w wieku 39-53 lat stawiają na profesjonalizm jako gwarancję sukcesu i kariery, wiedzą również jak ważne są umiejętności miękkie czy praca w zespole. Po bardzo agresywnym początku kariery w chwili obecnej cenią, tak modną ostatnio filozofię „Work – life balance”.


Głównym nośnikiem przekazu jest internet (komputer) z bardzo szerokim spektrum działań jakie marketer poprzez ten kanał może realizować. Przez zakupem produktu czy to on-line czy w tradycyjnym sklepie większość konsumentów szuka opinii na jego temat w internecie (a więc z punktu widzenia marki warto inwestować również w internetowe kampanie media relations). 52% przedstawicieli Pokolenia X preferuje zakupy w sklepie tradycyjnym niż internetowym.


Jakie narzędzia stosować w przypadku realizacji kampanii marketingowych i PR dla przedstawicieli Pokolenia X?

A więc kampanie banerowe, e-mail marketing, newslettery, kampanie AdWords, kampanie remakretingowe, działania Pubic Relations czy media relations. Pokolenie X nadal aktywnie korzysta z SMSów więc do miksu narzędzi możemy również dodać reklamową kampanię SMSową. Spora grupa pokolenia X to bardzo aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. Jako, że są profesjonalistami i takich też cenią mogą poszukiwać wiedzy eksperckiej na firmowych blogach czy w kanałach społecznościowych np. Linkedin czy GoldenLine.


Realizując kampanię marketingową dla przedstawicieli Pokolenia X nie skupiajmy się na jednym kanale. Wielu marketerów popełnia ten błąd realizując kampanie głównie w Facebooku. To spory błąd gdyż wystarczy spojrzeć na statystyki grupy docelowej w panelu reklamowym Facebooka by zdać sobie sprawę, że nie wszyscy 53-39 latkowie spędzają na nim czas.


Pokolenie X, tak zresztą jak żadna duża grupa społeczna, nie jest grupą jednorodną. Są osoby w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych, finansowych a to między innymi generuje ich potrzeby zakupowe. To oczywiste, że nie wszystkie osoby w wieku 39-53 lat będą się zachowywać i podejmować decyzje identycznie. Każdy marketer wie, że tworząc kampanię reklamową powinien maksymalnie przekaz personalizować (o ile jest taka możliwość). Jednak trzeba wyjść od wspólnego mianownika podczas kampanii testowych aby móc poprzez działania wykluczające idealnie dostosować przekaz do grupy docelowej którą jesteśmy najbardziej zainteresowani i która może przynieść największą konwersję.

Zainteresował Cię temat? Przeczytaj o Komunikacji marketingowej: Baby Boomers tutaj >>

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź tutaj >>

 

Dnia sty 21, 2018

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Nie tylko katarska Al Jazeera. Media w ZEA i Dubaju.

Na pytanie jakie media znamy na Bliskim Wschodzie, większość z nas odpowie od razu katarska „telewizja Al Jazeera”. Kanał ten dostępny jest w Polsce na większości platform cyfrowych, popularny jest także ze względu na dużą ilość cytowań w polskich mediach.

Więcej
Promocja w ZEA – brama do miliarda klientów

Czas na promocję swojego biznesu poza granicami Polski i Europy. Czas na Zjednoczone Emiraty Arabskie i Dubaj - region dynamicznie się rozwijający i kuszący przedsiębiorców olbrzymim rynkiem zbytu.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

Moderna Office
ul. Kilińskiego 5/4A
81-386 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót