Blog
![](https://keykproject.pl/uploads/cgblog/id68/Dubaj_gazety_internet1.jpg)
Promocja i reklama w Dubaju. Gazety i internet.
Na jakie strony internetowe najczęściej zaglądają mieszkańcy Zjednoczonych Emiratów Arabskich? Z jakich najchętniej portali korzystają? W jakich mediach najlepiej się reklamować chcąc wypromować swoje produkty i usługi na rynku ZEA i Dubaju?
Trudno sobie wyobrazić wejście na jakikolwiek rynek zagraniczny bez zainwestowania w promocję i reklamę. Rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich czy Dubaju niczym się tutaj nie różni. Czy wybierzemy media tradycyjne, czy konferencje, targi i eventy, czy media społecznościowe, czy współpracę z lokalnymi liderami opinii. Wszytko to zależy od produktu/usługi, obranej na danym rynku strategii marketingowej i budżetu jakim dysponujemy. W poprzednim artykule pisaliśmy pt. "Nie tylko katarska Al Jazeera. Media w ZEA i Dubaju" pisaliśmy o telewizji i rozgłośniach radiowych. Dzisiaj prezentujemy najpopularniejsze witryny internetowe oraz tytuły prasowe. Bez przydługich wstępów – wszystko wyjaśnia poniższy ranking:
Topowa, internetowa „piętnastka” w Zjednoczonych Emiratach Arabskich:
- google.com/ae
- youtube.com
- facebook.com
- instagram.com
- twitter.com
- souq.com - platforma handlowa
- linkedin.com
- dubizzle.com – platforma handlowa
- indeed.ae – praca i zatrudnienie
- whatsapp.com
- netflix.com
- khaleejtimes.com – wiadomości
- amazon.com
- gulfnews.com – wiadomości
- booking.com
Bez YouTube’a nikt dzisiaj nie wyobraża sobie internetu. Co oglądają w necie mieszkańcy Emiratów? Czołowe pozycje w rankingu popularności „jutubowych” kanałów zajmują te należące te do dużego koncerny medialnego mającego centralę w Dubaju - Middle East Broadcasting Center (MBC).
10 najpopularniejszych kanałów na YouTube w Zjednoczonych Emiratach Arabskich:
- MBC Group.
Liczba subskrybentów kanału: 3.7 milliona - Arab Idol.
Liczba subskrybentów kanału: 2.4 milliona - MBC The Voice.
Liczba subskrybentów kanału: 2.1 milliona - Arabs Got Talent.
Liczba subskrybentów kanału: 1.2 milliona - Huda Beauty.
Liczba subskrybentów kanału: 1.2 milliona - platinumrecordsmusic.
Liczba subskrybentów kanału: 1.1 milliona - Hayla TV.
Liczba subskrybentów kanału: 1 million - MBC Egypt.
Liczba subskrybentów kanału:: 966 tysięcy - AlArabiya.
Liczba subskrybentów kanału: 935 tysięcy - AlAanTV.
Liczba subskrybentów kanału: 615 tysięcy
Mimo iż tradycyjne media, w tym gazety są w defensywie pod względem udziały chociażby w rynku reklamowym, nie można z nich rezygnować, ani zapominać w czasie kampanii promocyjnych i reklamowych.
Najpopularniejsze tytuły prasowe wydawane w ZEA to:
- Gulf News – Dubai - www.gulfnews.com
- The National - Abu Dhabi - www.thenational.ae
- Khaleej Times – Dubaj - www.khaleejtimes.com
- Emirates 24/7 – Dubaj - www.emirates247.com
- Al Bayan - Abu Dhabi - www.albayan.ae
- Al Ittihad - Abu Dhabi - www.alittihad.ae
- The Gulf Today – Dubaj – www.gulftoday.ae
- Al Emarat Al Youm – Dubaj - www.emaratalyoum.com
Jeśli więc myślicie poważnie o promocji swoich usług i towarów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz krajach arabskojęzycznych i dotarciu do prawie miliarda potencjalnych klientów warto korzystać z usług osób znających tamtejszy rynek i doskonale się w jego meandrach poruszających. Dotyczy to zarówno reklamy jak i działań media relations.
W zespole KeyK Project mamy osoby od lat pracujące i działające na rynku Dubajskim – Jallala i Chadiego. Wspólnie wypromujemy Twój biznes w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Dubaju. Chcesz dowiedzieć się więcej >>
Tagi
zobacz inne
![](https://keykproject.pl/uploads/SuperSizerTmp/49marketing_keyk_project.-w920-h0-p0-q85-F-----S1-c.jpg?1722041628)
Wiele osób myli pojęcia reklama i PR lub je utożsamia ze sobą. Fakt jest taki, że reklama jest bardzo powszechnym i oklepanym hasłem – niemal na każdym kroku spotykamy się z nieprawidłowym użyciem tego słowa. Najczęściej właśnie działania Public Relations określa się mianem „reklamowych”. A to błąd. PR przecież ani nie sprzedaje, ani nie promuje.
Więcej![](https://keykproject.pl/uploads/SuperSizerTmp/59KeyK_project_blog_21_01.-w920-h0-p0-q85-F-----S1-c.jpg?1722050651)
Pokolenie X to największa grupa osób aktywnych zawodowo. Stanowią 34% rynku pracy. Są to osoby urodzone w latach 1965 – 1979 czyli obecnie w wieku 39-53 lat. Czym się jako grupa charakteryzują i czy jest wspólny mianownik mogący być kierunkowskazem dla marketerów realizujących kampanie marketingowe/kampanie PR dla tej grupy?
Więcej