Fundamenty współczesnego rozumienia działania zwanego PR wewnętrzny (internal PR) zostały położone przez brytyjską spółkę Railtrack w 1997 roku. Zdecydowała się ona przeznaczyć 730 tys. funtów na poprawę komunikacji pomiędzy pracownikami oraz wyjaśnienia im celów i strategii przedsiębiorstwa.
Badania przeprowadzone po zakończeniu projektu przyniosły zaskakujące wyniki. Ponad 90% pracowników w znaczący sposób usprawniło pracę z poszczególnymi oddziałami, ponad 80% zrozumiało cele firmy i zaczęło się z nimi utożsamiać. Choć finalnie spółka przestała zarządzać infrastrukturą kolejową Wielkiej Brytanii, jej doświadczenia z zakresu wewnętrznego PR stały się źródłem inspiracji dla przedsiębiorstw z licznych krajów świata, a wypracowany w 1997 roku model wielokrotnie powtarzano, ponieważ przynosił wymierne korzyści.
Na czym polega PR wewnętrzny?
Jest to długofalowe i zaplanowane działanie skierowane do pracowników przedsiębiorstwa. Ma na celu zwiększyć wiedzę kadr o firmie, jej celach, planach, produktach, strategii, sytuacji rynkowej, strukturze zatrudnienia i wszelkich innych aspektach niezbędnych do wykonywania obowiązków pracowniczych. PR wewnętrzny ugruntowuje lojalność zatrudnionych, ich motywacje i przywiązanie do pracodawcy. W niektórych przedsiębiorstwach analogiczne działania agencje PR kierują również do rodzin pracowników lub ich przyjaciół oraz najbliższego otoczenia firmy: inwestorów, rady nadzorczej, głównych akcjonariuszy.
Skuteczne kampanie PR wewnętrznego nie odbywają się „jednostronnie”, ale w formie dialogu. Agencje marketingowe regularnie badają poziom zadowolenia pracowników danej organizacji, analizują zgłoszone przez nich sugestie, np. w zakresie ulepszenia procesów, czy podziału obowiązków. Filarem PR wewnętrznego jest faktyczna troska o kadry: godziwe wynagrodzenie, równe traktowanie, przyjazna atmosfera.
Wymierne korzyści z inwestycji w PR wewnętrzny
Przedsiębiorstwa przeznaczają spore środki na internal PR, ponieważ inwestycja zwraca się wielokrotnie. Nasza agencja PR współpracowała w tym zakresie z wieloma firmami. Nasi Klienci wśród najważniejszych korzyści wymienili: zmniejszenie rotacji, lepszą obsługę klienta, zwiększenie lojalności, motywacji i wydajności pracowników, poprawę wizerunku firmy i jej promocję.
Dnia lis 15, 2021
Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.
Więcej KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia