Employer branding. Pracodawco zacznij działać!

Według raportu Antal, "publikacje w mediach o firmie" to najważniejsze źródło informacji o przedsiębiorstwie jako pracodawcy. Do tego, 59 proc. uznaje "wielkość i prestiż firmy" za silne strony pożądanych pracodawców. Jakie wyzwania niesie to przed działami HR i marketerami?

W wielu firmach nadal marketing to głównie działania skierowane na wsparcie sprzedaży z komunikatami promocyjnymi pokazującymi argumenty sprzedażowe zgodnie z lejkiem sprzedaży, ofertę i działania, które zachęcają do wykonania call-to-action. Coraz więcej firm ma świadomość i inwestuje również w działania wizerunkowe czy realizuje politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). To jednak nie wszystko. W dekadzie niedoboru pracowników na rynku coraz ważniejszy staje się wizerunek firmy jako pracodawcy czyli employer branding.

Warto jako marketer czy pracownik działu HR odpowiedzieć sobie na pytanie „Dlaczego są firmy w których pracownicy tak chętnie się zatrudniają a w innych nie. Dlaczego wielu specjalistów IT marzy o pracy w Google a nie w mojej firmie”?

Oczywiście nie można porównywać potencjału i możliwości międzynarodowego giganta i lokalnej, nawet średniej wielkości firmy ale liczy się pomysł, zaangażowanie zarządu i kadry kierowniczej, wsłuchanie się w potrzeby i zainteresowania pracowników aby móc wspólnie wypracować strategię i działania, które w dłuższej perspektywie przyniosą wzrost atrakcyjności naszej firmy jako pracodawcy.

Czas, kiedy jako atrakcyjne z punktu widzenia pracownika były: laptopy, samochody służbowe, karty do klubów fitness, szkolenia, ubezpieczenia czy dofinasowanie wypoczynku to już przeszłość w niektórych branżach. To są standardy w wielu firmach a nie wyróżniki mające przyciągnąć najlepszych na rynku. Warto o tym pamiętać przygotowując ogłoszenie o pracę.


W działaniach employer branding ważne jest aby były w odpowiedni sposób przekazane otoczeniu firmy, w tym potencjalnym pracownikom. Niezbędna w tym jest współpraca działu HR z działem marketingu lub z agencją marketingową, która przełoży założone cele HR na konkretne działania. Czas więc przestać narzekać na mały odzew na ogłoszenia rekrutacyjne. Czas na opracowanie rzetelnej strategii employer brandingowej i jej wdrożenie. Efekty mogą być widoczne szybciej niż nam się wydaje ale bez niej i aktywnych działań będziemy skazani na ucieczkę pracowników, permanentną rotację i niekończące się rekrutacje. A na to w dobie międzynarodowej konkurencji żaden zarząd nie może sobie pozwolić.

Dnia wrz 27, 2018

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Era „post cookies”.

Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.

Więcej
Czy public relations jest również dla małych firm?

W latach dziewięćdziesiątych panowało powszechne przekonanie, wedle którego kampanie public relations oznaczały milionowe budżety, gigantyczne nakłady i tym samym przeznaczone były wyłącznie dla ogromnych korporacji, które było na to stać.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót