Blog
Employer branding. Pracodawco zacznij działać!
Według raportu Antal, "publikacje w mediach o firmie" to najważniejsze źródło informacji o przedsiębiorstwie jako pracodawcy. Do tego, 59 proc. uznaje "wielkość i prestiż firmy" za silne strony pożądanych pracodawców. Jakie wyzwania niesie to przed działami HR i marketerami?
W wielu firmach nadal marketing to głównie działania skierowane na wsparcie sprzedaży z komunikatami promocyjnymi pokazującymi argumenty sprzedażowe zgodnie z lejkiem sprzedaży, ofertę i działania, które zachęcają do wykonania call-to-action. Coraz więcej firm ma świadomość i inwestuje również w działania wizerunkowe czy realizuje politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). To jednak nie wszystko. W dekadzie niedoboru pracowników na rynku coraz ważniejszy staje się wizerunek firmy jako pracodawcy czyli employer branding.
Warto jako marketer czy pracownik działu HR odpowiedzieć sobie na pytanie „Dlaczego są firmy w których pracownicy tak chętnie się zatrudniają a w innych nie. Dlaczego wielu specjalistów IT marzy o pracy w Google a nie w mojej firmie”?
Oczywiście nie można porównywać potencjału i możliwości międzynarodowego giganta i lokalnej, nawet średniej wielkości firmy ale liczy się pomysł, zaangażowanie zarządu i kadry kierowniczej, wsłuchanie się w potrzeby i zainteresowania pracowników aby móc wspólnie wypracować strategię i działania, które w dłuższej perspektywie przyniosą wzrost atrakcyjności naszej firmy jako pracodawcy.
Czas, kiedy jako atrakcyjne z punktu widzenia pracownika były: laptopy, samochody służbowe, karty do klubów fitness, szkolenia, ubezpieczenia czy dofinasowanie wypoczynku to już przeszłość w niektórych branżach. To są standardy w wielu firmach a nie wyróżniki mające przyciągnąć najlepszych na rynku. Warto o tym pamiętać przygotowując ogłoszenie o pracę.
W działaniach employer branding ważne jest aby były w odpowiedni sposób przekazane otoczeniu firmy, w tym potencjalnym pracownikom. Niezbędna w tym jest współpraca działu HR z działem marketingu lub z agencją marketingową, która przełoży założone cele HR na konkretne działania. Czas więc przestać narzekać na mały odzew na ogłoszenia rekrutacyjne. Czas na opracowanie rzetelnej strategii employer brandingowej i jej wdrożenie. Efekty mogą być widoczne szybciej niż nam się wydaje ale bez niej i aktywnych działań będziemy skazani na ucieczkę pracowników, permanentną rotację i niekończące się rekrutacje. A na to w dobie międzynarodowej konkurencji żaden zarząd nie może sobie pozwolić.
Tagi
zobacz inne
Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.
Więcej