Według raportu Antal, "publikacje w mediach o firmie" to najważniejsze źródło informacji o przedsiębiorstwie jako pracodawcy. Do tego, 59 proc. uznaje "wielkość i prestiż firmy" za silne strony pożądanych pracodawców. Jakie wyzwania niesie to przed działami HR i marketerami?
W wielu firmach nadal marketing to głównie działania skierowane na wsparcie sprzedaży z komunikatami promocyjnymi pokazującymi argumenty sprzedażowe zgodnie z lejkiem sprzedaży, ofertę i działania, które zachęcają do wykonania call-to-action. Coraz więcej firm ma świadomość i inwestuje również w działania wizerunkowe czy realizuje politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). To jednak nie wszystko. W dekadzie niedoboru pracowników na rynku coraz ważniejszy staje się wizerunek firmy jako pracodawcy czyli employer branding.
Warto jako marketer czy pracownik działu HR odpowiedzieć sobie na pytanie „Dlaczego są firmy w których pracownicy tak chętnie się zatrudniają a w innych nie. Dlaczego wielu specjalistów IT marzy o pracy w Google a nie w mojej firmie”?
Oczywiście nie można porównywać potencjału i możliwości międzynarodowego giganta i lokalnej, nawet średniej wielkości firmy ale liczy się pomysł, zaangażowanie zarządu i kadry kierowniczej, wsłuchanie się w potrzeby i zainteresowania pracowników aby móc wspólnie wypracować strategię i działania, które w dłuższej perspektywie przyniosą wzrost atrakcyjności naszej firmy jako pracodawcy.
Czas, kiedy jako atrakcyjne z punktu widzenia pracownika były: laptopy, samochody służbowe, karty do klubów fitness, szkolenia, ubezpieczenia czy dofinasowanie wypoczynku to już przeszłość w niektórych branżach. To są standardy w wielu firmach a nie wyróżniki mające przyciągnąć najlepszych na rynku. Warto o tym pamiętać przygotowując ogłoszenie o pracę.
W działaniach employer branding ważne jest aby były w odpowiedni sposób przekazane otoczeniu firmy, w tym potencjalnym pracownikom. Niezbędna w tym jest współpraca działu HR z działem marketingu lub z agencją marketingową, która przełoży założone cele HR na konkretne działania. Czas więc przestać narzekać na mały odzew na ogłoszenia rekrutacyjne. Czas na opracowanie rzetelnej strategii employer brandingowej i jej wdrożenie. Efekty mogą być widoczne szybciej niż nam się wydaje ale bez niej i aktywnych działań będziemy skazani na ucieczkę pracowników, permanentną rotację i niekończące się rekrutacje. A na to w dobie międzynarodowej konkurencji żaden zarząd nie może sobie pozwolić.
Dnia wrz 27, 2018
Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.
Więcej KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia