Blog
Promocja w ZEA – brama do miliarda klientów
Czas na promocję swojego biznesu poza granicami Polski i Europy. Czas na Zjednoczone Emiraty Arabskie i Dubaj - region dynamicznie się rozwijający i kuszący przedsiębiorców olbrzymim rynkiem zbytu.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – większości z nas kojarzą się z wszechobecnym luksusem i turystycznym miastem – Dubajem. ZEA oferuje jednak o wiele więcej niż egzotyczne wakacje i wyszukane rozrywki. To przede wszystkim bardzo szybko rozwijający się kraj, stwarzający wiele możliwości partnerom biznesowym z Europy. Dzięki obecności na rynku ZEA otrzymujemy też możliwości dotarcia z naszą ofertą do innych krajów regionu.
Zjednoczone Emiraty Arabskie to państwo arabskie na Bliskim Wschodzie leżące nad Zatoką Perską i Omańską. Składa się na nie siedem emiratów rządzonych przez emirów (emirat to odpowiednik europejskiego księstwa, emira teoretycznie możemy nazwać więc księciem). Kraj ma unikatowy ustrój polityczny – federację owych emiratów. Głową całego państwa jest prezydent szejk, a szefem rządu premier szejk. Na federację emiratów składają się: Abu Dhabi, Ajman, Al Ain, Dubai, Fujairah, Sharjah, Ras Al Khaimah RAK, Umm Al Quwain UAQ.
Największym z nich jest Abu Zabi, najbardziej zaludnionym zaś Dubaj, który zajmuje także drugie miejsce pod względem wielkości. Wśród Europejczyków jest także najbardziej znany. Wyróżnia się nie tylko wspaniałymi atrakcjami turystycznymi ( np. gigantycznym akwarium w Sharjah, które zamieszkuje aż 250 gatunków morskich stworzeń, stokiem narciarskim z którego można korzystać przez cały rok, mimo upałów, kompleksem sztucznych wysepek uformowanych na kształt palmy i kuli ziemskiej - The World Islands czy najwyższym budynkiem świata - Burj Khalifa - 828 metrów wysokości) czy tym, że na jego ulicach spotkać można samochody marzeń w ilościach niespotykanych nigdzie indziej na świecie. Dubaj to obecnie wielkie centrum logistyczne i biznesowe całego regionu.
Tak wysokiego poziomu zamożności ZEA nie osiągnęłyby oczywiście gdyby nie gospodarka. Na początku bazowała w większości na ropie naftowej, obecnie jednak np. w przypadku Dubaju jego PKB jest już tylko w około 4% bezpośrednio uzależnione od wpływów z ropy naftowej. Gospodarka emiratów zyskała bardzo silny bodziec do rozwoju w postaci wielkich inwestycji infrastrukturalnych - wydatki na inwestycje nie tylko w „księstwach” ZEA w najbliższych latach sięgną prawie 21 miliardów dolarów, a wiele z wciąż powstających inwestycji lokuje się właśnie w Dubaju.
Władze Dubaju stawiają też na dywersyfikację gospodarki – to cel strategiczny. Nie tylko usługi i handel pozwalające na ciągły rozwój np. branży turystycznej, ale także centra badawcze, finansowe czy biznesowe pozwalają Dubajowi co roku osiągać wzrost PKB, który przekracza już 44 000 USD na mieszkańca.
Po tak ogromny potencjał rynku ZEA wciąż mogą sięgać przedsiębiorcy z Europy. Rynki Emiratów są na nie otwarte, jednak „znalezienie się” na nich nie jest łatwe i zupełnie bezproblemowe. O ile w przypadku np. relacji na poziomie dużych korporacji czy koncernów różnice nie są aż tak widoczne, ze względu chociażby na ilość pracowników z różnych stron świata i wynikających z nich zunifikowanych standardów postępowania, o tyle np. mniejszy przedsiębiorca powinien pamiętać, że ma do czynienia z rynkiem arabskim, zupełnie innym niż tym w UE czy Stanach Zjednoczonych.
Różnice w prowadzeniu przedsięwzięć biznesowych w krajach ZEA widoczne są na każdym kroku, mają one wpływ na wszystko, począwszy od pozyskiwania partnerów biznesowych, model współpracy czy wzajemne rozliczenia.
Budowanie długotrwałych relacji biznesowych zależy w dużym stopniu nawet od przestrzegania obowiązującej etykiety. Równie ważnym elementem jest promocja ewentualnego wspólnego przedsięwzięcia. Biznesowe „rafy” na drodze do powodzenia planowanych działań są jednak możliwe do łatwiejszego pokonania dzięki zaufanym partnerom znającym lokalne rynki, zwyczaje i procedury. Współpraca np. z zaprzyjaźnioną agencją PR pomaga precyzyjnie zaplanować działania na rynkach ZEA. Biznesowe spojrzenie na Bliski Wschód, zwłaszcza na Dubaj z pewnością ma sens – to rynek na którym zbiegają się także interesy innych państw regionu. Inwestując w ZEA z zaufanym przewodnikiem mamy szanse zaistnieć na rynku, który w różnych branżach skupia prawie… miliard klientów z tamtejszego regionu.
Od listopada 2018 roku oferujemy naszym klientom wsparcie marketingowe (kampanie reklamowe, Public Relations, media społecznościowe, itd) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Więcej informacji znajduje się tutaj >>
Tagi
zobacz inne
Każda marka powinna mieć swoją strategię marketingową. Nie rozumianą jedynie jako opasła księga schowana w szufladzie ale rozumiane jako DNA które jest integralna częścią marki. DNA które jest w jej komunikacji, działaniach rynkowych, zachowaniu a także w działaniach pracowników.
WięcejJednym z narzędzi coraz częściej wykorzystywanych przez działy czy agencje public relations jest sponsoring. Tego typu działania PR pozwalają na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w długim okresie czasu - umożliwiają budowanie relacji z otoczeniem, interesującymi czy wpływowymi grupami odbiorców (potencjalnych klientów), budują relacje ze społecznościami lokalnymi.
Więcej