Statystyki newsletterów.

Wciąż niedocenianym narzędziem w działaniu wielu marek są kierowane do klientów newslettery. O ile branża e-commerce w zdecydowanej większości sklepów bardzo dobrze posługuje się tym narzędziem o tyle cała reszta z niewiadomych przyczyn nie do końca chce się do niego przekonać i dobrze/konsekwentnie stosować.

Newslettery możemy wysłać z baz własnych (klienci, kontrahenci, firmy/osoby z którymi mieliśmy czy mamy kontakt i których mailami dysponujemy) bądź z baz kupionych (tzw. zimne bazy). Nie będziemy się skupiać nad aspektami prawnymi, rejestracją baz w GIODO itd. W tych działaniach wesprze firmę prawnik bądź dobra agencja marketingowa. Skupimy się tylko i wyłącznie na newsletterze jako narzędziu zarówno sprzedaży jak i podtrzymania relacji z klientem.


Platform do wysyłki newsletterów jest sporo. Polskie takie jak np. Getresponse >>  czy Freshmail >> oraz wiele platform zagranicznych – zarówno płatnych jak i darmowych (z ograniczeniami w ilości wysłanych wiadomości lub wysłanych rekordów – adresów mailowych). Można się również pokusić o własny system do wysyłki newsletterów.


Na skuteczność wysyłanych wiadomości wpływa wiele zmiennych takich jak np. dzień a także godzina wysyłki, tytuł, kreacja graficzna, wezwania do działania (np. kup, zobacz, sprawdź, przeczytaj itd.), nazwa nadawcy (wzbudzająca zaufanie) oraz treść – zawartość merytoryczna newslettera (użyteczność dla odbiorcy). Na skuteczność ma również wpływ fakt, czy wysyłamy informację do osób które naszą firmę/markę znają czy z tzw. zimnej bazy – czyli do osób które nigdy z naszą marką/firmą kontaktu nie miały (wtedy newsletter powinien mieć inną treść aniżeli ten kierowany do naszych stałych odbiorców).


Zawsze po pierwszej wysyłce pojawiają się pytania. Czy była ona skuteczna? Pytanie, co rozumiemy pod pojęciem skuteczności newslettera? Czy ilość otwartych maili, czy ilość klikniętych linków i przejść na stronę www, czy ilość osób które z newslettera się wypisały a może ilość transakcji zawartych dzięki newsletterowi? Jakie kryterium przyjmiemy? Pojawiają się również kolejne pytania. Czy w każdej branży jest tak samo? Czy moje statystyki są lepsze czy gorsze od bezpośredniej konkurencji?


Spójrzmy jak wyglądają statystyki, którymi dzieli się w opracowaniu „Email Marketing Benchmark Report” Sign-Up.to. Dane dotyczą kampanii zrealizowanych w 2016 roku a analizie zostało poddanych około 1,5 biliona e-maili skierowanych do 29 branż/sektorów wysłanych poprzez platformę Sign-Up.to głównie z Wielkiej Brytanii. Jak wyglądają podstawowe statystyki newsletterów w 2016 roku? Statystyki otwarcia (Open Rate) były na poziomie 27,79%, , kliknięcia (CTR) na poziomie 4,19%, wypisanie z bazy na poziomie 0,49%, CTO (Clicks to Opens czyli stosunek ilości klików do otwarć wiadomości, wskaźnik zaangażowania odbiorców) na poziomie 11,88% oraz UTO na poziomie 2,59%.


Statystyki bardzo się różnią jeśli popatrzymy już nieco głębiej na branże. I tutaj dla przykładu statystyki Open Rate (otwarcia wiadomości) kształtowały się od 16,64 do 44,99%. Z kolei wskaźnik CTO wynosił od 4,28 do 30,55%, przy wspomnianej wcześniej średniej na poziomie 11,88%.


Statystyki Open Rate dla wybranych branż/sektorów wynosiły w 2016 roku:
Rząd i samorządność lokalna: 44,99%
Prawo i rachunkowość: 36,43%
Public Relations: 30,15%
Dobroczynność i organizacje non profit: 30,02%
TV/Radio/Film: 29,09%
Społeczności (Community): 28,97%
IT: 26,69%
Sport i spędzanie wolnego czasu: 25,85%
Agencje nieruchomości: 25,35%
.
.
.
Rekrutacja /HR: 19,54%
Restauracje: 19,17%
Wydawcy: 16,64%

Jak widać, nie można porównywać branż/sektorów między sobą bo każdy z nich ma inną charakterystykę. Realizując wysyłki newsletterów wspólnie z dobrą agencją Public Relations bądź agencją marketingową zawsze możemy liczyć na ich doświadczenie i kreatywność. Warto również poświęcić czas na bardzo dokładną analizę statystyk naszych kampanii newsletterowych i w sposób ciągły je ulepszać wprowadzając nowe elementy. Wszystko po to, aby nasi klienci na wiadomości od nas czekali i chętnie maile otwierali i czytali.

 

 

Dla osób zainteresowanych polecamy pełny raport 2017 Email Marketing Benchmark Report Sign-up.to www.signupto.com

Dnia lut 22, 2017

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót