Blog

Zainwestuj w dobry PR. To się zwraca i opłaca!

Pojęcia takie jak: marketing, reklama i Public Relations często spędzają sen z powiek księgowym i właścicielom firm z sektora MŚP, nowo powstałych firm czy startupów. Dlaczego? Bo w obiegowej opinii generują gigantyczne koszty bez gwarancji przychodów.

Wszelkie działania marketingowe wymagają czasu i każdy przedsiębiorca powinien mieć tego świadomość. Marki nie buduje się z dnia na dzień. To jest proces długofalowy wymagający zarówno czasu jak i zabezpieczonych zasobów finansowych. Potrzebna jest do tego również przemyślana i dobrze przygotowana strategia marketingowa, pomysł na ciekawe i angażujące kampanie reklamowe, zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki/firmy, oraz o czym bardzo często się zapomina, dobra agencja marketingowa która firmę w wyżej wspomnianych obszarach wspomoże. W żadnych z tych obszarów nie warto oszczędzać. Dlaczego? Bo pieniądze i tak się wyda ale tylko agencja posiadająca doświadczony zespół i mająca doświadczenie i udokumentowane sukcesy będzie w stadnie zwiększyć szansę prawdziwego sukcesu swojego klienta.


Obszarem wielokrotnie zaniedbanym w firmach są działania public relations. Faktem jest, że wymagają one wyjątkowej systematyczności, pomysłowości i pracy ale również wyjątkowo skutecznie budują wizerunek firmy zarówno wśród klientów, kontrahentów jak i społeczności. Wysłanie newslettera firmowego to żadna sztuka ale wysłanie newslettera ciekawego, z którego żaden z czytelników nie zrezygnuje to już sztuką jest, prawda? Profil w mediach społecznościowych? Proszę bardzo ale czy aby na pewno jest w firmie pomysł jak go prowadzić, angażować społeczność w dłuższym okresie czasu? No właśnie... Nie jest sztuką profil założyć. To potrafi każdy ale wybrać na których platformach społecznościowych nasza marka powinna być lub jaki jest koncept na komunikację z fanami to już niekoniecznie.


Media relations czyli relacje z mediami. Pretekst do wysłania informacji prasowej to jedno, jej przygotowanie to drugie, wysyłka do właściwych mediów i dziennikarzy to trzecie, a monitoring i analiza to czwarte. Wszystko brzmi łatwo i prosto choć tak nie jest. A wiedzą to doskonale ci którzy zajmują się tym na co dzień, czyli pracownicy agencji marketingowych i agencji PR. Poprzez skuteczne i długofalowo prowadzone kampanie media relations na 100% wzrośnie rozpoznawalność marki wśród klientów oraz potencjalnych klientów.

Dla startupów szukających inwestorów to też bardzo ważny aspekt będący często jednym z ważniejszych przy podejmowaniu decyzji o procesie inwestycyjnym w firmę. Budowanie wizerunku firmy to jedno a kampanie sprzedażowe/produktowe to drugie i nie należy tych pojęć mieszać.

Działania PR nigdy nie będą odpowiedzialne za 100% sprzedaż w firmie ale są skutecznymi narzędziami do jego wsparcia. Dlatego tak ważne jest aby te działania łączyć w optymalny sposób. Przy ciekawej i rozwojowym usłudze, odpowiednim działaniom PR może się okazać, że firma doskonale radzi sobie na rynku nie inwestując dużo (lub nie inwestując wcale) w reklamę a jedynie współpracując z doskonałą agencją PR. A przeliczając ekwiwalent reklamowy na ilość publikacji uzyskując wyniki nieosiągalne dla budżetu MŚP czy startupu.

Kontakt

KeyK Project Marketing&Media

ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
email:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Wpisz tekst z obrazka w to pole (wielkość liter ma znaczenie)

KeyK Project Marketing&Media 2024
Strona używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką Cookies oraz Klauzulą informacyjną Polityki Prywatności .