Blog
Zainwestuj w dobry PR. To się zwraca i opłaca!
Pojęcia takie jak: marketing, reklama i Public Relations często spędzają sen z powiek księgowym i właścicielom firm z sektora MŚP, nowo powstałych firm czy startupów. Dlaczego? Bo w obiegowej opinii generują gigantyczne koszty bez gwarancji przychodów.
Wszelkie działania marketingowe wymagają czasu i każdy przedsiębiorca powinien mieć tego świadomość. Marki nie buduje się z dnia na dzień. To jest proces długofalowy wymagający zarówno czasu jak i zabezpieczonych zasobów finansowych. Potrzebna jest do tego również przemyślana i dobrze przygotowana strategia marketingowa, pomysł na ciekawe i angażujące kampanie reklamowe, zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki/firmy, oraz o czym bardzo często się zapomina, dobra agencja marketingowa która firmę w wyżej wspomnianych obszarach wspomoże. W żadnych z tych obszarów nie warto oszczędzać. Dlaczego? Bo pieniądze i tak się wyda ale tylko agencja posiadająca doświadczony zespół i mająca doświadczenie i udokumentowane sukcesy będzie w stadnie zwiększyć szansę prawdziwego sukcesu swojego klienta.
Obszarem wielokrotnie zaniedbanym w firmach są działania public relations. Faktem jest, że wymagają one wyjątkowej systematyczności, pomysłowości i pracy ale również wyjątkowo skutecznie budują wizerunek firmy zarówno wśród klientów, kontrahentów jak i społeczności. Wysłanie newslettera firmowego to żadna sztuka ale wysłanie newslettera ciekawego, z którego żaden z czytelników nie zrezygnuje to już sztuką jest, prawda? Profil w mediach społecznościowych? Proszę bardzo ale czy aby na pewno jest w firmie pomysł jak go prowadzić, angażować społeczność w dłuższym okresie czasu? No właśnie... Nie jest sztuką profil założyć. To potrafi każdy ale wybrać na których platformach społecznościowych nasza marka powinna być lub jaki jest koncept na komunikację z fanami to już niekoniecznie.
Media relations czyli relacje z mediami. Pretekst do wysłania informacji prasowej to jedno, jej przygotowanie to drugie, wysyłka do właściwych mediów i dziennikarzy to trzecie, a monitoring i analiza to czwarte. Wszystko brzmi łatwo i prosto choć tak nie jest. A wiedzą to doskonale ci którzy zajmują się tym na co dzień, czyli pracownicy agencji marketingowych i agencji PR. Poprzez skuteczne i długofalowo prowadzone kampanie media relations na 100% wzrośnie rozpoznawalność marki wśród klientów oraz potencjalnych klientów.
Dla startupów szukających inwestorów to też bardzo ważny aspekt będący często jednym z ważniejszych przy podejmowaniu decyzji o procesie inwestycyjnym w firmę. Budowanie wizerunku firmy to jedno a kampanie sprzedażowe/produktowe to drugie i nie należy tych pojęć mieszać.
Działania PR nigdy nie będą odpowiedzialne za 100% sprzedaż w firmie ale są skutecznymi narzędziami do jego wsparcia. Dlatego tak ważne jest aby te działania łączyć w optymalny sposób. Przy ciekawej i rozwojowym usłudze, odpowiednim działaniom PR może się okazać, że firma doskonale radzi sobie na rynku nie inwestując dużo (lub nie inwestując wcale) w reklamę a jedynie współpracując z doskonałą agencją PR. A przeliczając ekwiwalent reklamowy na ilość publikacji uzyskując wyniki nieosiągalne dla budżetu MŚP czy startupu.
Tagi
zobacz inne
Pomimo lat pracy, wydawałoby się stale ponoszącej się świadomości marketingowej wśród wielu przedsiębiorców nadal pokutuje przeświadczenie, że zatrudnienie wysokiej klasy, drogiego specjalisty czy nawiązanie współpracy z agencją marketingową to zbędny wydatek. Nic bardziej mylnego.
WięcejWejrzenie w potrzeby klientów, w tym także te, których nie do końca nawet oni sami są świadomi, to inaczej działania marketing insight. Aktywności te wymagają od marketera otwartego umysłu oraz bardzo aktywnej wszechstronnej obserwacji otoczenia i zachowań/trendów konsumenckich.
Więcej