Zainwestuj w dobry PR. To się zwraca i opłaca!

Pojęcia takie jak: marketing, reklama i Public Relations często spędzają sen z powiek księgowym i właścicielom firm z sektora MŚP, nowo powstałych firm czy startupów. Dlaczego? Bo w obiegowej opinii generują gigantyczne koszty bez gwarancji przychodów.

Wszelkie działania marketingowe wymagają czasu i każdy przedsiębiorca powinien mieć tego świadomość. Marki nie buduje się z dnia na dzień. To jest proces długofalowy wymagający zarówno czasu jak i zabezpieczonych zasobów finansowych. Potrzebna jest do tego również przemyślana i dobrze przygotowana strategia marketingowa, pomysł na ciekawe i angażujące kampanie reklamowe, zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki/firmy, oraz o czym bardzo często się zapomina, dobra agencja marketingowa która firmę w wyżej wspomnianych obszarach wspomoże. W żadnych z tych obszarów nie warto oszczędzać. Dlaczego? Bo pieniądze i tak się wyda ale tylko agencja posiadająca doświadczony zespół i mająca doświadczenie i udokumentowane sukcesy będzie w stadnie zwiększyć szansę prawdziwego sukcesu swojego klienta.


Obszarem wielokrotnie zaniedbanym w firmach są działania public relations. Faktem jest, że wymagają one wyjątkowej systematyczności, pomysłowości i pracy ale również wyjątkowo skutecznie budują wizerunek firmy zarówno wśród klientów, kontrahentów jak i społeczności. Wysłanie newslettera firmowego to żadna sztuka ale wysłanie newslettera ciekawego, z którego żaden z czytelników nie zrezygnuje to już sztuką jest, prawda? Profil w mediach społecznościowych? Proszę bardzo ale czy aby na pewno jest w firmie pomysł jak go prowadzić, angażować społeczność w dłuższym okresie czasu? No właśnie... Nie jest sztuką profil założyć. To potrafi każdy ale wybrać na których platformach społecznościowych nasza marka powinna być lub jaki jest koncept na komunikację z fanami to już niekoniecznie.


Media relations czyli relacje z mediami. Pretekst do wysłania informacji prasowej to jedno, jej przygotowanie to drugie, wysyłka do właściwych mediów i dziennikarzy to trzecie, a monitoring i analiza to czwarte. Wszystko brzmi łatwo i prosto choć tak nie jest. A wiedzą to doskonale ci którzy zajmują się tym na co dzień, czyli pracownicy agencji marketingowych i agencji PR. Poprzez skuteczne i długofalowo prowadzone kampanie media relations na 100% wzrośnie rozpoznawalność marki wśród klientów oraz potencjalnych klientów.

Dla startupów szukających inwestorów to też bardzo ważny aspekt będący często jednym z ważniejszych przy podejmowaniu decyzji o procesie inwestycyjnym w firmę. Budowanie wizerunku firmy to jedno a kampanie sprzedażowe/produktowe to drugie i nie należy tych pojęć mieszać.

Działania PR nigdy nie będą odpowiedzialne za 100% sprzedaż w firmie ale są skutecznymi narzędziami do jego wsparcia. Dlatego tak ważne jest aby te działania łączyć w optymalny sposób. Przy ciekawej i rozwojowym usłudze, odpowiednim działaniom PR może się okazać, że firma doskonale radzi sobie na rynku nie inwestując dużo (lub nie inwestując wcale) w reklamę a jedynie współpracując z doskonałą agencją PR. A przeliczając ekwiwalent reklamowy na ilość publikacji uzyskując wyniki nieosiągalne dla budżetu MŚP czy startupu.

Dnia lis 28, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót