Blog
Narzędzia marketera MŚP
Niejednokrotnie pisaliśmy na naszym blogu o różnych przydatnych narzędziach w codziennej pracy marketera zatrudnionego w małej lub średniej firmie. Przyszedł czas aby w jednym miejscu wszystkie te narzędzia przypomnieć i nieco przybliżyć.
Zaprezentowane poniżej narzędzia to jedynie przykłady a nie pełna lista z jakich każdego dnia korzystamy.
Google Analytics
To podstawowe narzędzie bez którego analizy żaden marketer posiadający witrynę/sklep internetowy nie rozpoczyna dnia pracy. Google Analytics to narzędzie monitorujące ruch na naszej stronie www. Bez niego jesteśmy głusi i ślepi. Nie wiemy między innymi kto i kiedy odwiedza naszą stronę, jak długo na niej przebywa, jak się po stronie porusza (przechodzi pomiędzy różnymi zakładkami) skąd trafia na naszą stronę i wiele, wiele więcej. Jest to jedno z narzędzi dzięki któremu jesteśmy w stanie zweryfikować czy nasze działania reklamowe są skuteczne. W przypadku profesjonalnych agenci marketingowych realizujących strony www standardem jest, że podłączają Google Analytics do wykonywanych przez siebie stron. W przypadku naszej agencji jest to standardem od wielu lat. Google Analytics jest również niezbędne do analizy skuteczności kampanii AdWords – o ile oczywiście są realizowane. Warto pamiętać, że korzystając z różnych narzędzi monitorujących ilość wejść na nasza stronę wyniki nigdy nie będą identyczne.
Newslettery
Niejednokrotnie pisaliśmy na naszym blogu o tym jak poprawnie przygotować newsletter zobacz >> żeby odpowiadał na potrzeby naszych odbiorców (czytelników). Do wysyłki newsletterów można wykorzystać wiele platform. Nasza agencja marketingowa korzysta najczęściej z GetResponse zobacz >> choć swego czasu przez wiele lat korzystaliśmy z własnego systemu mailingowego. GetResponse to oczywiście nie jedyny system mailingowy. Jest ich naprawdę sporo np. FreshMail zobacz >> czy anglojęzyczny Mailerlite zobacz >> . Dzięki korzystaniu z platform do wysyłki newsletterów jest nie tylko możliwość samodzielnego kreowania grafiki newslettera ale również podgląd pełnych statystyk (kto otworzył naszego maila a kto nie, ile osób kliknęło w linki zawarte w newsletterze i w jakie itd.). Dodatkowym plusem korzystania z zewnętrznych serwisów newsletterowych jest fakt, że nie obciążają nadmiernym ruchem naszych serwerów (często, o czym nawet nie wiecie mają one ograniczenia w ilości wysyłanych maili do np. 1000 na h).
Praca w zespole
Jeśli pracujecie w zespole, w szczególności w zespole rozproszonym geograficznie warto rozważyć korzystanie ze Slack`a zobacz >>. Jeśli pracujecie w różnych zespołach np. z różnymi agencjami marketingowymi czy agencjami PR nad różnorodnymi projektami możecie w sposób intuicyjny na platformie Slack przechodzić pomiędzy zespołami. Właściwie możecie zapomnieć o mailach – cała komunikacja może opierać się wyłącznie via Slack, również video – jeśli jest taka potrzeba. Warto dodać, że jest to narzędzie w języku angielskim ale jest bardzo intuicyjne, więc nawet osoby z bardzo podstawową znajomością angielskiego nie powinny mieć z nim najmniejszego problemu.
Praca grupowa na dokumentach
Google Docs zobacz >> to bezpłatne narzędzie znane chyba każdemu ale warto o nim wspomnieć. Jeśli nad jednym dokumentem ma pracować więcej niż jedna osoba, dokument będzie edytowany, zmieniany, weryfikowany itd. to warto przygotować go właśnie na Google Docs (niezbędne do tego jest założenie konta @gmail.com). Google Docs fantastycznie sprawdza się między innymi w przypadku pisania informacji prasowych nad którymi często pracują nie tylko dział marketingu, agencja PR ale również dział techniczny a finalnie akceptuje Prezes firmy.
Przesyłanie dużych plików
Często zdarza się, że współpracując z agencją reklamową, agencją brandingową czy profesjonalnym fotografem niezbędne jest przesłanie dużych plików, których przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej jest niemożliwe (pliki są za duże). Z jakiego narzędzia wtedy warto skorzystać? Z poczciwego, do 2GB wagi plików darmowego WeTransfer zobacz >>
Monitoring mediów
Realizując kampanie media relations, prowadząc działania w mediach społecznościowych warto wiedzieć co o naszej marce piszą – zarówno media jak i bardzo szeroko rozumiani odbiorcy. Jest wiele narzędzi które nas w tym wesprą. W przypadku monitoringu internetu jest to między innymi np. Brand24 zobacz >>, SentiOne zobacz >> czy Monitori zobacz >>. W przypadku monitoringu prasy, TV czy radia można sprawdzić ofertę między innymi z Press-Servive Monitoring Mediów zobacz >> czy NewsPoint zobacz >>
Infografiki
Nic tak nie przyciąga wzroku jak ciekawie przygotowana grafika czy zdjęcie. Jednak często warto artykuł zobrazować również infografiką. W końcu to właśnie grafika, kolory przyciągają nasz wzrok najbardziej. Jeśli nie ma być to bardzo zaawansowana infografika którą powinien przygotować grafik warto skorzystać z intuicyjnego narzędzia jakim jest anglojęzyczne Easelly zobacz >>.
Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia
Banków zdjęć zwanych też z branżowego języka stockami jest ilość przeogromna. Do firmowych katalogów zachęcamy do realizacji własnych sesji zdjęciowych – mamy wtedy pewność, że nasze zdjęcia są unikalne oraz, że nie zobaczymy ich w materiałach konkurencji. Jednak jeśli potrzebujemy dobrej jakości zdjęcia w przystępnych cenach możemy skierować swój wzrok ku np. stronie Shutterstock zobacz >>. Jeśli jednak szukamy zdjęć bezpłatnych warto spojrzeć na między innymi na: Albumarium zobacz >>, Glyphsco zobacz >> czy Realisticshots zobacz >>.
Przeglądarka internetowa dla marketera
W naszej codziennej pracy korzystamy z Przeglądarki Vivaldi zobacz >> . Dlaczego? Bo każdy w naszej agencji marketingowej może swojego Vivaldiego idealnie spersonalizować – począwszy od paska kart (dół, góra lub bok okna), skrótów klawiaturowych, gestów myszy, możliwości pisania własnych notatek w panelu notatek, grupowania i rozmieszczania kart których można mieć otwartą nieskończoną ilość a na kolorach interfejsu czy możliwości wyboru czy stworzenia własnego zestawu kolorystycznego motywu kończąc. Warto dodać, że przeglądarka Vivaldi działa na Windows, Mac i Linux więc zarówno grafik pracujący na Macu jak i programista/admin preferujący Linuxa również będą zadowoleni.
Chwila przyjemności czyli muzyka
Są zwolennicy słuchania muzyki w trakcie pracy, są również osoby które wolą ciszę. Jeśli jednak macie nastrój i ochotę na twórczą pracę z muzyką w tle polecamy między innymi aplikację Spotify zobacz >> czy Soundcloud zobacz >>. To oczywiście jedynie wybrane przykłady z wielu serwisów stremingowych muzyki w sieci.
Tagi
zobacz inne
Pokolenie X to największa grupa osób aktywnych zawodowo. Stanowią 34% rynku pracy. Są to osoby urodzone w latach 1965 – 1979 czyli obecnie w wieku 39-53 lat. Czym się jako grupa charakteryzują i czy jest wspólny mianownik mogący być kierunkowskazem dla marketerów realizujących kampanie marketingowe/kampanie PR dla tej grupy?
Więcej