Znana twarz w reklamach.

Znana twarz w reklamie własnej marki … Który z marketerów nie chciałby aby jego markę promowała na przykład znana aktorka, wybitny sportowiec czy rozpoznawalna celebrytka. Jakie wzrosty rozpoznawalności marki, makie wzrosty sprzedaży. No właśnie. Jakie?

Wiele kampanii z udziałem osób znanych i cenionych lub znanych i niekoniecznie cenionych było w Polsce realizowanych. Dla dużych międzynarodowych korporacji zatrudnienie: gwiazdy rocka, znanego aktora czy aktorkę lub sportowca nie jest żadnym problemem gdyż dysponują wielomilionowymi budżetami reklamowymi. Obsługiwani są często również przez globalne agencje marketingowe. Mogą sobie pozwolić na zatrudnienie do kampanii zagranicznych znanych i cenionych aktorów tak jak robił swego czasu BZ WBK współpracując z Kevinem Spacey, Johnem Cleese, Dannym deVito, Gerardem Depardieu, Antonio Banderasem czy Chuckiem Norrisem. Pamiętacie te reklamy? Z poczuciem humoru, dystansem np. Kevin Spacey Święta >> lub Kevin Spacey poleca Kredyt Duet >>, Danny de Vito reklamujący depozyty >> czy John Cleese reklamujący Tani Kredyt Gotówkowy >>. Dlaczego te reklamy pamiętamy? Między innymi dlatego, że aktorzy którzy w nich grali nie są twarzami wyeksploatowanymi na naszym rynku reklamowym. Dzięki temu reklamy były zapamiętywane i odnosiły zamierzony skutek np. wzrost akcji kredytowej, wzrost zakładanych kont itd.

Po drugiej stronie stoją marki które dosłownie wyrywają sobie znane postaci do promocji swoich usług czy produktów. Ostatnio taką osobą jest Robert Lewandowski, który reklamuje między innymi: Huawei, T-Mobile, Gilllette, Head&Shoulders, Armani, Nike, Vistula. Standy z podobizną sportowca można również zobaczyć na stacjach Lotosu. I teraz pytanie. Wydając setki tysięcy (jak nie miliony) na wynagrodzenie sportowca oraz koszty przygotowania kampanii reklamowej, czy przy takim natłoku marek które Robert reklamuje czy nie lepiej zwrócić oczy w kierunku innego sportowca? Czy osoba które reklamuje tyle brandów w jednym czasie jest dla nas jako marketerów nie tylko wiarygodna ale przez klientów kojarzona z naszą marką? Odpowiedź brzmi zdecydowanie NIE.

Wygrywają te marki które mają największy zasięg czyli wyemitują najwięcej spotów reklamowych, wynajmą najwięcej bilbordów itd. Będzie się o ich kampaniach najwięcej mówić. Jednym słowem będą najbardziej widoczne, co z osobą reklamującą ma niewiele wspólnego. Te marki które budżet reklamowy mają dużo mniejszy na tym stracą i nawet Robert Lewandowski nie pomoże. Zresztą dla samego Roberta również nie jest do dobry sygnał. Zawsze po kampaniach reklamowych bada się ich skuteczność. Jeśli kampanie z konkretną osobą nie będą odnosiły zaplanowanego przez marketerów wyników – oczywistym jest, że nie będą powtarzane. Dodatkowo twarz znanego sportowca klientom się już opatrzy – co też może być w przypadku niektórych marek problemem.

Jaki z tego wniosek? Nawet najbardziej rozpoznawalna twarz ale widziana w zbyt dużej ilości reklam różnych marek przestaje „sprzedawać” czyli promocja firmy oparta na tej osobie może nie przynieść zakładanych wyników. Klient/konsument już się gubi i nie wie z jaką marką daną osobę ma kojarzyć.

 

foto: Erol Ahmed

Dnia cze 13, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót