Blog

Opowiadaj historie …

Za każdą marką czy produktem kryje się historia. Powstania, rozwoju, potrzeb, ludzi, emocji … można wymieniać bez końca. Sztuką jest tą historię ciekawie opowiedzieć i klientów do niej przekonać. Czy Twoja marka stosuje marketing narracyjny? Jak przyciągasz do siebie klientów?

Od paru dobrych latach niesamowitą karierę w świcie marketingu zrobiło słowo „stortyelling”. Storytelling (marketing narracyjny) wg. Wiktora Orła to tworzenie opowieści powiązanej ze światem marki, budowanie szerszego kontekstu oraz konstruowanie spójnej historii o marce i produktach.

Pewne marki lubimy, inne nie wzbudzają w nas żadnych emocji. Dlaczego? Być może właśnie dlatego, że za tymi pierwszymi stoi opowieść/historia która jest nam bliska: bawi, wzrusza, daje do myślenia. Identyfikujemy się z nią, z przesłaniem które niesie, z emocjami które dostarcza. Dobrze opowiedzieć historię to wielka sztuka wymagająca nie tylko doskonałej znajomości marki, jej strategii marketingowej, odbiorców przekazu, kontekstu w jakim historia ma się pojawić, osób do których ma być skierowana ale również wyjątkowej kreatywności. Przykładem tworzenia historii są budzące zachwyt zarówno klientów jak i branży marketingowej reklamy piwa Budweiser z końmi i szczeniaczkiem w roli głównej Puppy Love. O piwie nie ma w reklamie ani słowa (za wyjątkiem końcowej planszy) ale najważniejszy jest przekaz jaki za sobą ta reklama niesie. Przyjaźń. A więc jeśli chcesz uczcić chwile z przyjaciółmi lub jest Ci smutno bo za nimi tęsknisz po obejrzeniu tej reklamy jaką markę piwa wybierzesz? Oczywiście Budweiser.

Marka Allegro realizuje serię spotów reklamowych „Czego szukasz …”. Trzeba przyznać są bardzo ciekawie przygotowane, właśnie w duchu storytellingu. Być może pamiętacie świąteczną reklamę „Czego szukasz na Święta” – rodzinną, ciepłą, nostalgiczną ale nie ckliwą, z akcentami humorystycznymi. Prawdopodobnie tacy są klienci Allegro, tak celebrują Święta – ta reklama była do nich, o nich i dla nich. Dlatego tak wiele osób się z nią utożsamiało.

A wspaniała reklama firmy Mercedes-Benz w której mały człowiek (chłopiec lub dziewczynka) tak strasznie chce przejechać się marką tego samochodu, że sami zobaczcie co robi: The Journey

Storytelling to nie tylko oczywiście reklamy TV, to cała komunikacja firmy, przekaz jaki firma kieruje do swoich klientów. To cała strategia marketingowa która ma wyróżnić markę na rynku. To kreatywne pomysły które często rodzą się w głowach pracowników agencji marketingowej na bazie wielotygodniowej wspólnej z klientem pracy analitycznej.

Kontakt

KeyK Project Marketing&Media

ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
email:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Wpisz tekst z obrazka w to pole (wielkość liter ma znaczenie)

KeyK Project Marketing&Media 2024
Strona używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką Cookies oraz Klauzulą informacyjną Polityki Prywatności .