Zaplanowałeś ciekawą i angażującą kampanię reklamową. Analizowane wskaźniki np. współczynnik CTR czy ilość przekierowań na stronę www. Są zadowalające. Jednak sprzedaż nie wzrasta. Dlaczego? Na początku warto zaznaczyć, że szeroko pojęte działania marketingowe, w tym działania reklamowe czy działania PR nie przynoszą efektu z dnia na dzień.
Oczywiście wszystko zależy od tego jaką kampanię realizujesz. Czy jest to na kampania wizerunkowa czy sprzedażowa/produktowa. Każda z nich ma inne cele, każda inne założenia i po każdej z nich oczekuje się innych efektów.
Kampania wizerunkowa ma na celu zbudowanie określonego przez nas wizerunku marki/przedsiębiorstwa np. odpowiedzialnego społecznie, innowacyjnego, dla którego ważna jest ekologia, nastawionego na nowe technologie lub inny ważny z punktu widzenia strategii marketingowej cel. Celem kampanii wizerunkowej jest zbudowanie wizerunku, skojarzeń pomiędzy naszą marką a oczekiwanymi przez naszych klientów wartościami jakie marka reprezentuje np. używa do produkcji kosmetyków tylko produktów z upraw ekologicznych. Logicznym jest więc, że produkty oferowane przez naszą firmę kierujemy do określonej grupy odbiorców, dla których aspekty świadomej i nie rujnującej naturalne środowisko uprawy i produkcji są ważne, która ceni sobie kosmetyki naturalne itd.
W przypadku kampanii sprzedażowych reklamujemy konkretne usługi, produkty w określonych cenach i o określonej specyfice np. szampon do włosów w cenie Xzł. Oczywiście może być to szampon z upraw ekologicznych ale promujemy już konkretny produkt lub usługę. Dla osób które znają nasza markę cena którą oferujemy jest adekwatna do tego co za marką stoi.
Przykłady z życia wzięte? Coca-Cola. Często realizuje kampanie wizerunkowe w mediach np. kampania świąteczna z pijącym Coca-Colę Mikołajem ("Coraz bliżej Święta ...") lub kampania „Podziel się radością”. Na drugim biegunie są kampanie w której oferowana jest butelka Coca-Coli w konkretnej kwocie np. 4zł.
Jak z tego wynika realizując kampanię wizerunkową raczej nie spodziewajmy się drastycznego wzrostu sprzedaży bo inny jest cel tej kampanii. Inaczej powinno być w przypadku kampanii sprzedażowych. Jednak i tutaj może się okazać, że pomimo doskonałych wskaźników np. wzrostu wejść na stronę www czy telefonów do działu handlowego nie przekłada się to na zdecydowany wzrost sprzedaży. Powodów może być bardzo wiele i wymagają one każdorazowo dokładnej analizy ale najczęstsze to:
Jak widać aby kampania była udana musi być spełnione bardzo wiele czynników. Dlatego tak ważne jest aby jeśli nie realizujemy ich samodzielnie zlecić je agencji marketingowej która może się pochwalić konkretnymi efektami.
Dnia maj 30, 2016
Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.
Więcej KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia