Pauperyzacja marek.

Wypromowanie marki na luksusową trwa relatywnie długo, wymaga bardzo dobrej, przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii oraz sporych nakładów finansowych. Jednak strącenie jej z piedestału jest szybkie jak mrugnięcie oka.

Wiele jest marek, które kojarzymy z luksusem. Są to marki samochodów np. Bentley, Jaguar czy Porsche. Są to kosmetyki, biżuteria np. Cartier czy zegarki takie jak Omega czy Rolex. Oczywiście o markach modowych takich jak np. Dior, Elie Saab oraz wiele, wiele innych wspominać nie trzeba bo z luksusem każdemu się kojarzą. Są również marki, które chciałoby uchodzić za luksusowe ale na chęciach się kończy.

Na rynku widać również producentów marek popularnych wchodzące w segment dóbr luksusowych. Nie pozycjonują się jednak oni ze znaną już konsumentom marką popularną w segmencie marek luksusowych bo taki zabieg jest praktycznie niemożliwy. Wybierają inną drogę. Jaką? Tworzą nową markę, nowy produkt. We współpracy z agencją marketingową budują nową strategię marketingową dedykowaną nowemu produktowi, nowemu segmentowi rynku na którym będzie funkcjonował. Przykładem takich działań jest Toyota i Lexus. Toyota to znana z jakości i niezawodności marka samochodów popularnych, dostępnych dla szerokiego grona klientów. Z bardzo szeroką gamą modeli oraz sieci dealerów. Lexus – to synonim wygody, luksusu, określonego stylu życia (wyłącznie samochody hybrydowe). Wiele osób nawet nie wie, że produkuje je ten sam koncern, Toyota.

Posiadanie w portfolio marki luksusowej wymaga od agencji reklamowej, brandingowej oraz agencji PR wyjątkowej uwagi i atencji. Dlaczego? Bo jednym, nie do końca przemyślanym ruchem można markę zrzucić z piedestału luksusu w obszar, w którym ta marka na pewno nie chciałaby się znaleźć czyli marek popularnych. Dwa przykłady takich marek. Michale Kors i Wittchen.

Pierwsza to znany i ceniony dom mody, kiedyś kojarzony i nadal chcący się pozycjonować na markę luksusową. Pytanie jednak czy z torebkami marki luksusowej powinno w Polsce paradować po ulicach tyle osób. Czy torebka, dostępna w wielu centrach handlowych np. Klif w Gdyni czy Warszawie, której koszt wynosi około 1,5 tys. złotych jest dobrem luksusowym? Zdecydowanie i kategorycznie nie. Klientki dóbr luksusowych oczekują, że dobra które kupują nie będą dostępne dla wszystkich – jak sama definicja luksusu mówi. Widząc wiele produktów (w tym wypadku torebek) u innych osób (nawet studentek) nie chcą się z taką marką utożsamiać. I ją porzucają. Marka w oczach swoich dotychczasowych klientów przestaje być luksusowa, zostaje popularną. Drzwi się zamykają. Na szczęście dla marki, otwierają się inne. Pytanie jednak czy o taki rynek ww. domowi mody chodzi.

Drugi przykład to znana polska marka Wittchen, również promująca się na markę premium i tak postrzegana przez klientów. Jednak kooperacja z siecią sklepów Lidl, konsekwentnie przez lata budowany wizerunek niszczy. Trudno aby klientki kupujące torebki po 500-600zł w firmowych sklepach identyfikowały się z marką sprzedającą swoje produkty w sieci dyskontów spożywczych. Wniosek? Chcesz zwiększyć zasięg klientów swojej marki będąc marką premium/luksusową? Nie sprzedawaj się za grosze, nie oferuj wyprzedaży czy promocji  -70%. Stwórz nową markę nie niszcząc/pauperyzując starej.

Dnia wrz 15, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Era „post cookies”.

Pliki cookie, popularnie zwane „ciasteczka” są powszechnie znane, ale nie każdy wie, jak wielkie mają znaczenie dla właścicieli witryn internetowych. HTTP Cookie to najprościej mówiąc mechanizm zapamiętywania danych, oparty na przepływie informacji pomiędzy stroną internetową i przeglądarką.

Więcej
Czy public relations jest również dla małych firm?

W latach dziewięćdziesiątych panowało powszechne przekonanie, wedle którego kampanie public relations oznaczały milionowe budżety, gigantyczne nakłady i tym samym przeznaczone były wyłącznie dla ogromnych korporacji, które było na to stać.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót