Pauperyzacja marek.

Wypromowanie marki na luksusową trwa relatywnie długo, wymaga bardzo dobrej, przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii oraz sporych nakładów finansowych. Jednak strącenie jej z piedestału jest szybkie jak mrugnięcie oka.

Wiele jest marek, które kojarzymy z luksusem. Są to marki samochodów np. Bentley, Jaguar czy Porsche. Są to kosmetyki, biżuteria np. Cartier czy zegarki takie jak Omega czy Rolex. Oczywiście o markach modowych takich jak np. Dior, Elie Saab oraz wiele, wiele innych wspominać nie trzeba bo z luksusem każdemu się kojarzą. Są również marki, które chciałoby uchodzić za luksusowe ale na chęciach się kończy.

Na rynku widać również producentów marek popularnych wchodzące w segment dóbr luksusowych. Nie pozycjonują się jednak oni ze znaną już konsumentom marką popularną w segmencie marek luksusowych bo taki zabieg jest praktycznie niemożliwy. Wybierają inną drogę. Jaką? Tworzą nową markę, nowy produkt. We współpracy z agencją marketingową budują nową strategię marketingową dedykowaną nowemu produktowi, nowemu segmentowi rynku na którym będzie funkcjonował. Przykładem takich działań jest Toyota i Lexus. Toyota to znana z jakości i niezawodności marka samochodów popularnych, dostępnych dla szerokiego grona klientów. Z bardzo szeroką gamą modeli oraz sieci dealerów. Lexus – to synonim wygody, luksusu, określonego stylu życia (wyłącznie samochody hybrydowe). Wiele osób nawet nie wie, że produkuje je ten sam koncern, Toyota.

Posiadanie w portfolio marki luksusowej wymaga od agencji reklamowej, brandingowej oraz agencji PR wyjątkowej uwagi i atencji. Dlaczego? Bo jednym, nie do końca przemyślanym ruchem można markę zrzucić z piedestału luksusu w obszar, w którym ta marka na pewno nie chciałaby się znaleźć czyli marek popularnych. Dwa przykłady takich marek. Michale Kors i Wittchen.

Pierwsza to znany i ceniony dom mody, kiedyś kojarzony i nadal chcący się pozycjonować na markę luksusową. Pytanie jednak czy z torebkami marki luksusowej powinno w Polsce paradować po ulicach tyle osób. Czy torebka, dostępna w wielu centrach handlowych np. Klif w Gdyni czy Warszawie, której koszt wynosi około 1,5 tys. złotych jest dobrem luksusowym? Zdecydowanie i kategorycznie nie. Klientki dóbr luksusowych oczekują, że dobra które kupują nie będą dostępne dla wszystkich – jak sama definicja luksusu mówi. Widząc wiele produktów (w tym wypadku torebek) u innych osób (nawet studentek) nie chcą się z taką marką utożsamiać. I ją porzucają. Marka w oczach swoich dotychczasowych klientów przestaje być luksusowa, zostaje popularną. Drzwi się zamykają. Na szczęście dla marki, otwierają się inne. Pytanie jednak czy o taki rynek ww. domowi mody chodzi.

Drugi przykład to znana polska marka Wittchen, również promująca się na markę premium i tak postrzegana przez klientów. Jednak kooperacja z siecią sklepów Lidl, konsekwentnie przez lata budowany wizerunek niszczy. Trudno aby klientki kupujące torebki po 500-600zł w firmowych sklepach identyfikowały się z marką sprzedającą swoje produkty w sieci dyskontów spożywczych. Wniosek? Chcesz zwiększyć zasięg klientów swojej marki będąc marką premium/luksusową? Nie sprzedawaj się za grosze, nie oferuj wyprzedaży czy promocji  -70%. Stwórz nową markę nie niszcząc/pauperyzując starej.

Dnia wrz 15, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

TRITUM Business Park
Al. Zwycięstwa 241/12
81-521 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót