Blog
Marketingowe grzechy. Logo.
Prowadząc agencję marketingową i obsługując małe i średnie firmy od ponad 11 lat stworzyliśmy ranking najczęściej popełnianych marketingowych grzechów. Warto przeczytać i albo się przed nimi strzec zakładając firmę albo zrobić w firmie rzetelny audyt marketingowy. Im szybciej tym lepiej. Zaczynamy cykl „Marketingowe grzechy”.
Można powiedzieć, że 11 lat to sporo w życiu agencji marketingowej. W szczególności w czasach gdy firmy pojawiają się i znikają w ciągu pierwszego roku działalności. Owe 11 lat to również setki zrealizowanych projektów, tysiące spotkań oraz wiele poznanych firm. Owe 11 lat predestynują również do pewnego podsumowania. Bolesnego, bo pokazującego najczęściej popełniane przez MŚP marketingowe grzechy. Błędy pojawiające się zarówno w momencie założenia firmy jak i powielane później. Konsekwentnie powielane, warto dodać.
Na początek parę słów na temat najczęściej popełnianych grzechów związanych z LOGO.
Standardowy błąd i jeden z największych grzechów nowo powstałych firm to logotypy kupowane za przysłowiowe 50zł na Allegro czy robione samodzielnie (o zgrozo!) przez właścicieli/założycieli firmy. Nie mając nawet podstawowej wiedzy w zakresie projektowania graficznego założyciele robią marce wielką krzywdę. Nie tylko często kupują logo, które bardzo zbliżone ma już naście innych firm, jest źle zaprojektowane, ma źle dobrane kolory … można wymieniać bez końca. Tanio płacisz dwa razy płacisz. Jak zlecisz wykonanie logo u domorosłego grafika, to za chwilę będzie trzeba je zmieniać bo np. nie da się z niego zrobić wytłoczki na kalendarz książkowy. Pracownicy agencji marketingowej czy agencji brandingowej natychmiast takie złe projekty wyłapią. Laik będzie się cieszył, że ma ładne logo które się podoba rodzinie i znajomym.
Formaty graficzne logo. Wielokrotnie rozpoczynając współpracę jako agencja marketingowa prosimy klientów o przesłanie logo, które jest nam niezbędne do przygotowania projektów graficznych. W bardzo wielu przypadkach otrzymujemy jedynie małej rozdzielczości plik w formacie .jpg. Prosząc o plik z osadzonymi kolorami w systemach Pantone/CMYK/RGB/Web, w formatach graficznych np. .ai, eps, .psd, .pdf, .png słyszymy, że nie ma takowych w firmie. No właśnie. Jest logo a jakby go nie było. Są ustalone kolory ale nie wiadomo jakie i każdy kolejny projekt jest robiony „na oko”. Ze stratą wizerunkową dla firmy. Wystarczy otrzymać wizytówkę od 2-3 pracowników tej samej firmy. Fakt, że kolory na wizytówkach są znacząco różne wcale nie jest takim rzadkim widokiem.
Kolejnym grzechem założycieli firm jest brak znajomości prawa. Jak zlecasz zaprojektowanie logo to firma powinna mieć do niego prawa i te prawa powinny być na firmę przeniesione. Wiele nieuczciwych agencji czy grafików żeruje na tej niewiedzy przedsiębiorców. Wykonują logo a po jakimś czasie zgłaszają się z roszczeniami, że firma posługuje się bezprawnie znakiem graficznym. Jak się umowy nie podpisało i o przeniesienie praw autorskich nie zadbało to nauka boli. Warto więc już od pierwszych dni współpracować z dobra kancelarią prawną, która tego typu umów dopilnuje. To się zawsze zwraca.
To tylko parę najczęstszych grzechów ale jak się przed nimi ustrzec? Współpracować tylko rzetelnymi, sprawdzonymi agencjami marketingowymi. Działającymi od lat, mającymi portfolio którym może się pochwalić. Co nietypowe, krytycznie polegajmy na rekomendacjach naszych znajomych, bo oni również często będąc laikami nieświadomie mogą nam polecać agencję, która na polecenie nie zasługuje.
W kolejnym wpisie podzielimy się spostrzeżeniami dotyczącymi błędów w zamawianiu i projektowaniu stron www, pozycjonowaniu strony www oraz działań promocyjnych.
Nie czekaj aż zaskoczy Cię grudzień. Zleć wykonanie projektu graficznego i wydruk kalendarzy już teraz. Napisz na biuro@keykproject.pl
Tagi
zobacz inne
Postęp technologiczny oraz dynamiczny rozwój nowych mediów spowodowały, że globalne społeczeństwo zaczęło dojrzewać do zmian. Współcześni konsumenci chcą być nieustannie zaskakiwani, dlatego kierowane do nich działania marketingowe muszą być nie tylko nowatorskie.
WięcejJednym z narzędzi coraz częściej wykorzystywanych przez działy czy agencje public relations jest sponsoring. Tego typu działania PR pozwalają na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w długim okresie czasu - umożliwiają budowanie relacji z otoczeniem, interesującymi czy wpływowymi grupami odbiorców (potencjalnych klientów), budują relacje ze społecznościami lokalnymi.
Więcej