Blog
Kartki świąteczne i nie tylko.
W wielu firmach koniec roku to czas wzmożonej pracy działów marketingu. Pracuje się nad budżetami na nowy rok, myśli nad nowymi kampaniami, wybiera agencje marketingowe a także przygotowuje upominki dla klientów czy zamawia kalendarze firmowe.
Kalendarze i kartki świąteczne to z jednej strony zmora a z drugiej złota żyła agencji reklamowych i drukarni. Dlaczego zmora? Bo zdecydowana większość klientów przypomina sobie o kalendarzach i kartkach świątecznych w ostatniej chwili. A przecież można usiąść na spokojnie do pracy już w wakacje, wynegocjować z drukarnią lepszą cenę, zastanowić się nad koncepcją kalendarza. Wszystko przygotować i wydrukować dużo wcześniej. Nie na ostatnią chwilę. Są firmy które kartki świąteczne wysyłają 23 grudnia. Dlaczego? Bo ktoś zapomniał je przygotować i wysłać do klientów, kontrahentów czy współpracowników wcześniej.
Zmorą okresu przedświątecznego jest zalew elektronicznych kartek świątecznych. Otwierając komputer sztampowe życzenia wylewają się z ekranu. Życzenia wysyłają firmy z którymi współpracujemy ale również wysyłające spam. Firmy z którymi nigdy nie współpracowaliśmy i których nie znamy. Jednym słowem wielki bałagan i irytacja. Życzeń wysyłanych elektronicznie nie cenimy. Po prostu. Jest ich za dużo i są wysyłane masowo.Bardzo często bez czytania są usuwane i traktowane przez odbiorcę jako wyjątkowo irytujący spam.
Jaka jest więc metoda aby przypomnieć się klientowi, kontrahentowi i faktycznie złożenie mu życzeń świąteczno - noworocznych z klasą? Oczywiście można się spotkać ale takie działania realizuje się jedynie w stosunku do kluczowych klientów. Można zaprosić na firmowe spotkanie świąteczne, jednak i tutaj mamy ograniczenia. Co więc można jeszcze zrobić? Wysłać kartkę - tylko tyle i aż tyle. Kartę w formie fizycznej, tradycyjną a nie elektroniczną. Nie znam osoby która by się nie ucieszyła z otrzymanej kartki świątecznej. Wiele firm praktykuje nawet wystawianie takich kartek w miejscu ogólnie dostępnym (recepcja, sekretariat) tak aby wszyscy pracownicy i goście kartki mogli obejrzeć. Jednak kartka kartce nierówna.
I tutaj pojawia się trzeci sektor czyli organizacje pozarządowe, które często oferują sprzedaż kartek i innych prezentów świątecznych wykonanych przez swoich podopiecznych.
Nasza agencja od paru lat kupuje kartki i prezenty świąteczne w gdańskiej Fundacji „Sprawni Inaczej”. Dzięki temu wspieramy podopiecznych Fundacji ale również mamy wspaniałe, niepowtarzalne kartki. Jedne jedyne i widać, że robione ręcznie oraz z sercem. Po prostu unikalne. Wzbudzające zachwyt u naszych klientów. Na tej współpracy wszyscy wygrywamy. Fundacja zarabia na swoje działania statutowe a my mamy przepiękne kartki. Jednak warto pamiętać o jednym. Kartki te wykonują osoby niepełnosprawne, więc nie jest to produkcja idąca w dziesiątki tysięcy w ciągu godziny. My przepiękne kartki firmowe już mamy a Twoja firma?
Zachęcamy do zakupu pięknych kartek świątecznych z Fundacji "Sprawni Inaczej" z Gdańska, www.fsi.gda.pl, tel. 58 344 42 56, e-mail: biuro@fsi.gda.pl
Tagi
zobacz inne
Wielkie korporacje a małe i średnie firmy? Więcej zapewne dzieli aniżeli łączy, ale jedno je łączy na 100 procent. Umiejętność doskonałego liczenia ich właścicieli i managerów, którzy firmami tymi zarządzają. Skala różna ale założenia i cele te same. Żadna firma bez szefa, który potrafi liczyć i podejmować strategiczne decyzje daleko nie zajedzie.
Więcej