Blog

Jak skutecznie promować firmę nie wydając milionów?

Podczas odbywającego się 29 kwietnia w przestrzeni O4 Olivia Business Centre śniadania networkingowego pt. „Biznes to relacje” Justyna Wojtaszczyk, właścicielka KeyK Project Marketing&Media przygotowała dla uczestników prezentację „Jak skutecznie promować firmę nie wydając milionów”.

Poniżej prezentujemy wybrane obszary działań z których mogą korzystać w różnym natężeniu czasowymi i budżetowym firmy mające średnio 2-3 tysiące budżetu na wydatki promocyjne miesięcznie. Kwoty te oczywiście nie obejmują wynagrodzeń agencji Public Relations czy agencji marketingowej.

Warto rozważyć następujące działania:

  1. Promocję marki w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook, Twitter, YouTube, blogi zarówno własne/firmowe jak i blogi tworzone przez inne podmioty. Nie należy zapominać o forach i grupach dyskusyjnych. Pisaliśmy o tym w artykule  "Platformy społecznościowe. Jak wybrać?”

  2. Kampanie efektywnościowe w modelu CPC (Cost Per Action) gdzie płacimy tylko za akcję np. przejście z reklamy na naszą stronę. Tego typu modele stosuje w swojej sieci między innymi Google czy Facebook.

  3. Media relations czyli bardzo szeroko rozumiana współpraca z mediami. Więcej o tym można przeczytać w artykule „Dlaczego warto inwestować w dobry PR?”.

  4. Newslettery i mailingi o których można przeczytać we wpisie „Parę zasad dobrego newslettera”.

  5. Uczestnictwo w spotkanych networkingowych, eventach biznesowych, różnorodnych wyjazdach studyjnych, prezentacjach czy konferencjach. Takich wydarzeniach które agregują przedsiębiorców którzy mogą potrzebować usług/produktów oferowanych przez naszą firmę. Na Pomorzu bardzo aktywnie działa organizacja „Pracodawcy Pomorza” zrzeszająca około 900 firm.

  6. W szczególności dla przedsięwzięć B2C warto przemyśleć różnorodne targi, kooperatywy twórców, eventy. Nie wszystkie te wydarzenia są stricte komercyjne i organizatorzy każą sobie płacić po 5. i więcej tysięcy za metr kwadratowy powierzchni wystawienniczej. Często są to inicjatywy oddolne hoteli czy restauracji, pasjonatów, fundacji i stowarzyszeń którym idea promowania lokalnych przedsiębiorców, w szczególności twórców jest bardzo bliska. Na pewno w każdym większym mieście tego typu wydarzenia mają miejsce.

Oczywiście aby wyżej wymienione działania były skuteczne muszą być przemyślane, zaplanowane i mierzone. Nie mając wiedzy marketingowej warto zwrócić się o pomoc do agencji Public Relations czy agencji marketingowej nawet jeśli nie w ramach stałej współpracy to chociażby po płatne konsultacje. Warto również zastanowić się nad rzetelnym przygotowaniem strategii marketingowej często niestety pomijanej w przypadku MŚP czy startupów.

Foto: Gimnazjum Thinking Zone

Kontakt

KeyK Project Marketing&Media

ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
email:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Wpisz tekst z obrazka w to pole (wielkość liter ma znaczenie)

KeyK Project Marketing&Media 2024
Strona używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką Cookies oraz Klauzulą informacyjną Polityki Prywatności .