Blog

Komunikat prasowy.

Napisanie ciekawego komunikatu prasowego nie sztuka niełatwa. Wiedzą to w szczególności osoby, które dopiero zaczynają pracę w media relations. Przyciągający uwagę tytuł, dobrze skonstruowana treść oraz myśl przewodnia to tylko połowa sukcesu.

Podczas wielu warsztatów które prowadzi Justyna Wojtaszczyk z zakresu PR wielokrotnie grupy przygotowywały informację prasową. Na jednej ręce można policzyć te przygotowane perfekcyjnie. Reszta pomimo szczerych chęci autorów i autorek wymagała jeszcze wielu poprawek, zmian i godzin pracy. Poniżej parę podpowiedzi jak należy skonstruować dobry komunikat prasowy. Jeśli jednak nie macie lekkiego pióra bezwzględnie lepiej zlecić jego napisane doświadczonym ekspertom z dobrej agencji PR.

Ciekawy temat to podstawa. Warto jednak pamiętać, że to co dla osoby piszącej jest ciekawe, niekoniecznie będzie ciekawe dla dziennikarza i jego czytelników.

Ciekawy, przyciągający tytuł zarówno informacji prasowej jak i maila którego wysyłamy. To on zwróci lub nie, uwagę osoby czytającej. Walczymy o jego uwagę z wieloma innymi informacjami prasowymi.

Język jakim napisany jest komunikat prasowy. Innym językiem będziemy się posługiwać pisząc dla laików, inny będziemy się posługiwać pisząc do mediów branżowych. Przygotowując komunikat prasowy do mediów ogólnych oraz do mediów branżowych warto się zastanowić nad przygotowaniem i wysyłką 2 materiałów.

Komunikat prasowy piszemy trochę jak wypracowanie w szkole. W pierwszych 3-4 zdaniach piszemy najważniejsze informacje, następnie przechodzimy do rozwinięcia. Kończymy podając w paru zdaniach informacje o firmie, dane kontaktowe do osoby wysyłającej komunikat prasowy.

Komunikat prasowy to nie reklama!! Wysyłanie informacji o promocji na ziemniaki w sieci marketów mija się z celem. Do tego służy reklama a nie komunikat prasowy. Nie wolno mylić pojęć. Żadna szanująca się agencja Public Relations tego typu informacji nie wyśle.

Przygotowując komunikat prasowy redaguje się go w trzeciej osobie, nie używa słów wartościujących np. „najlepsza firma na rynku” – chyba, że są na to twarde dowody np. niezależne badania, wyróżnienie lub nagroda niezależnej instytucji czy mediów, ranking. Powołując się na źródła zewnętrze warto podać ich źródło – tak aby dziennikarz mógł je zweryfikować.

To jedynie wybrane aspekty jak należy przygotować dobry komunikat prasowy. Dobre, ciekawe i konsekwentne działania PR to jedynie jeden z wielu elementów promocji firmy. Warto realizować marketing 360 stopni.

Kontakt

KeyK Project Marketing&Media

ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38
email:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Wpisz tekst z obrazka w to pole (wielkość liter ma znaczenie)

KeyK Project Marketing&Media 2024
Strona używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką Cookies oraz Klauzulą informacyjną Polityki Prywatności .