Komunikat prasowy.

Napisanie ciekawego komunikatu prasowego nie sztuka niełatwa. Wiedzą to w szczególności osoby, które dopiero zaczynają pracę w media relations. Przyciągający uwagę tytuł, dobrze skonstruowana treść oraz myśl przewodnia to tylko połowa sukcesu.

Podczas wielu warsztatów które prowadzi Justyna Wojtaszczyk z zakresu PR wielokrotnie grupy przygotowywały informację prasową. Na jednej ręce można policzyć te przygotowane perfekcyjnie. Reszta pomimo szczerych chęci autorów i autorek wymagała jeszcze wielu poprawek, zmian i godzin pracy. Poniżej parę podpowiedzi jak należy skonstruować dobry komunikat prasowy. Jeśli jednak nie macie lekkiego pióra bezwzględnie lepiej zlecić jego napisane doświadczonym ekspertom z dobrej agencji PR.

Ciekawy temat to podstawa. Warto jednak pamiętać, że to co dla osoby piszącej jest ciekawe, niekoniecznie będzie ciekawe dla dziennikarza i jego czytelników.

Ciekawy, przyciągający tytuł zarówno informacji prasowej jak i maila którego wysyłamy. To on zwróci lub nie, uwagę osoby czytającej. Walczymy o jego uwagę z wieloma innymi informacjami prasowymi.

Język jakim napisany jest komunikat prasowy. Innym językiem będziemy się posługiwać pisząc dla laików, inny będziemy się posługiwać pisząc do mediów branżowych. Przygotowując komunikat prasowy do mediów ogólnych oraz do mediów branżowych warto się zastanowić nad przygotowaniem i wysyłką 2 materiałów.

Komunikat prasowy piszemy trochę jak wypracowanie w szkole. W pierwszych 3-4 zdaniach piszemy najważniejsze informacje, następnie przechodzimy do rozwinięcia. Kończymy podając w paru zdaniach informacje o firmie, dane kontaktowe do osoby wysyłającej komunikat prasowy.

Komunikat prasowy to nie reklama!! Wysyłanie informacji o promocji na ziemniaki w sieci marketów mija się z celem. Do tego służy reklama a nie komunikat prasowy. Nie wolno mylić pojęć. Żadna szanująca się agencja Public Relations tego typu informacji nie wyśle.

Przygotowując komunikat prasowy redaguje się go w trzeciej osobie, nie używa słów wartościujących np. „najlepsza firma na rynku” – chyba, że są na to twarde dowody np. niezależne badania, wyróżnienie lub nagroda niezależnej instytucji czy mediów, ranking. Powołując się na źródła zewnętrze warto podać ich źródło – tak aby dziennikarz mógł je zweryfikować.

To jedynie wybrane aspekty jak należy przygotować dobry komunikat prasowy. Dobre, ciekawe i konsekwentne działania PR to jedynie jeden z wielu elementów promocji firmy. Warto realizować marketing 360 stopni.

Dnia mar 14, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

Moderna Office
ul. Kilińskiego 5/4A
81-386 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót