Dlaczego warto inwestować w PR?

Bez marketingu nie ma sprzedaży. Bez dobrego działu sprzedaży nawet najlepsze działania marketingowe na nic się zdadzą. A działania Public Relations są jak wiadomo częścią strategii marketingowej firmy. Muszą być: przemyślane, zaplanowane, skuteczne i oczywiście mierzone.

O narzędziach jakie można stosować w ramach działań public relations pisaliśmy w artykule „Co to jest PR”. Jednak to pomysł jest najważniejszy. Bez pomysłu, bez idei nawet najlepsze narzędzia nie pomogą. Jeśli sami nie mamy pomysłu na działania PR to zwróćmy się o pomoc do agencji PR czy wysokiej klasy specjalisty z udokumentowanymi sukcesami. Od tego zależy wizerunek firmy i warto powierzyć go doświadczonym rękom.

PR to inwestycja, która się zwraca w długim okresie czasu. Jeśli chcemy szybszych efektów – warto skupić się tylko i wyłącznie na reklamie. Nie jest to w dłuższym okresie czasu strategia polecana. Nad wizerunkiem firmy pracuje się latami i nie warto zdawać się tutaj na przypadki. Dlaczego warto nawiązać współpracę w tym zakresie z firmami zewnętrznymi? Jest jeden bardzo ważny argument który przemawia do wyobraźni. Taki ekspert/firma popatrzy na Waszą firmę z zewnątrz, zobaczy aspekty których Wy nie widzicie bo są dla Was tak oczywiste, że nie zwracacie na nie uwagi. Zobaczy możliwości o których nawet nie pomyślicie. Spojrzy na firmę oczami dziennikarza, potencjalnego klienta, inwestora czy społeczności lokalnej od której zależy czy np. będzie chciała w swoim sąsiedztwie Waszą fabrykę czy nie.

Właśnie przez brak współpracy z lokalnymi społecznościami wielu inwestorów miało problemy. Inwestycje po zakupie ziemi nie dochodziły do skutku bądź ich zakończenie było bardzo przesuwane w czasie. Właśnie ze względu na brak zrozumienia społeczności lokalnej przez inwestora i vice versa. A wystarczyło przed zakupem ziemi pod inwestycję nawiązać współpracę z agencją marketingową która by cały proces przygotowała. Nawiązała relacje z interesariuszami, samorządowcami, politykami czy lokalnymi mediami. Wielu głośnych na całą Polskę protestów lokalnych społeczności można by w ten sposób uniknąć. A inwestorzy olbrzymie środki mogliby zaoszczędzić.

Planując działania PR zawsze warto się zastanowić, czy jest jakiś aspekt działania naszej firmy który może być interesujący dla mediów, a w konsekwencji dla czytelników. Jeśli takiego nie ma, warto go wykreować. Co może firma zakomunikować otoczeniu za pośrednictwem mediów: lokalnych, branżowych, ogólnopolskich? Ciekawe dane którymi dysponuje, innowacyjny produkt, wyjątkowych ekspertów których zatrudnia, działania społeczne w które się angażuje. Jest wiele możliwości – dla każdej firmy inne. Wiele z tych działań trzeba wykreować od zera przygotowując się do nich długimi miesiącami. Dlatego tak ważne jest aby działania PR, w tym media relations planować w dłuższym okresie czasu np. jeśli jest taka możliwość roku.

Parę przykładów kampanii, które prowadziliśmy w ostatnim czasie pokazują, że nawet wliczając wynagrodzenie agencji PR działania media relations i tak przynoszą wymierne korzyści, nie tylko wizerunkowe. Nawet jeśli spojrzymy na działania media relations i tylko i wyłącznie z księgowego punktu widzenia:

  • Kampania klienta B2C, czas trwania kampanii: 12 miesięcy, ekwiwalent reklamowy (AVE) na poziomie 2.000.000zł netto

  • Kampania klienta B2B, czas trwania kampanii: 1 miesiąc, ekwiwalent reklamowy (AVE) na poziomie 30.000zł netto

  • Kampania klienta B2C, czas trwania kampanii: 4 miesiące, ekwiwalent reklamowy (AVE) na poziomie 400.000zł netto

Dnia lut 26, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Od IT po targi ślubne. Poznaj ciekawe wydarzenia targowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wiele się mówi o Zjednoczonych Emiratach Arabskich a w szczególności o Dubaju w ostatnich latach. Wiele firm chciałoby wejść na tamtejszy rynek mając w perspektywie ekspansję na rynki regionu na których mieszka ponad miliard mieszkańców.

Więcej
Łączenie umysłów, liczenie zysków. Expo 2020 w Dubaju.

Światowa wystawa EXPO po raz pierwszy odbędzie się w Dubaju. Zaplanowano, że wystartuje 20 października 2020 roku i potrwa do 10 kwietnia 2021 roku. Będzie to światowa wystawa jakiej jeszcze świat nie widział. Naprawdę, nie ma w tym przesady.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

Moderna Office
ul. Kilińskiego 5/4A
81-386 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót