Pomysł na dobrą strategię PR to postawa.

Od ponad 15 lat obserwuję zmieniający się rynek szeroko pojętych usług marketingowych, w tym i agencji Public Relations. W czasie gwałtownego wzrostu ilości mediów śmiem twierdzić, że prawie każda firma jest w stanie zaistnieć w mediach – warto podkreślić, że w pozytywnym i kontrolowanym kontekście.

Każda branża ma wiele platform komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami – portale internetowe, blogi, gazety płatne, gazety bezpłatne, rozgłośnie radiowe czy stacje telewizyjne (zarówno ogólnotematyczne jak i kanały tematyczne). Wszystko to dzieje się zarówno lokalnie jak i w skali ogólnopolskiej. Z mediami tymi spotykamy się codziennie. Niby tak… tylko dlaczego o Twojej firmie nikt nie pisze i nie mówi? No właśnie, dlaczego…

Zastanawiając się nad budowaniem strategii Public Relations wychodzimy nie tylko od profilu klienta docelowego, rynku oraz mediów zainteresowane publikacją materiału (lokalne, ogólnopolskie, zagraniczne, branżowe itd.). Warto spojrzeć na firmę z zewnątrz i zapytać się – co ciekawego może zaoferować czytelnikom i szerzej społeczeństwu? Co sami chcielibyśmy przeczytać na portalu który codziennie odwiedzacie czy usłyszeć w rozgłośni której słuchacie wracając z pracy? Czy mają być to informacje lekkie a może eksperckie? Tą wiedzą dysponują między innymi agencje PR do których i KeyK Project Marketing&Media należy.

Przykłady? Proszę bardzo. Red Bull – na pewno znacie, prawda? Od bezalkoholowych napojów pobudzających półki w marketach się uginają – niezaprzeczalny fakt. Markę Red Bull znają wszyscy a pozostałe? No właśnie… To jest właśnie klu biznesu w którym i ja pracuję – pomysł. Pomysł wart tysiące jak nie miliony. W przypadku tej marki za genialnym pomysłem marketingowym idą oczywiście olbrzymie pieniądze. Red Bull Air Race to wydarzenie które media kochają na całym świecie. Co robią jednocześnie? Po tysiące razy odmieniają przez wszystkie przypadki i w wielu językach markę. Właśnie taki jest cel!! To że samoloty latają ludziom nad głowami to detal – to jest pretekst do doskonałej promocji. Budowania emocji, skojarzeń, tworzenia więzi z klientami.

A wiele działań producentów alkoholi wysoko procentowych których reklamować nie można? Public Relations to również virale. Mnie zachwycił w 2015 roku Benfica Safety, które przygotowały linie lotnicze Emirates (zobacz >>). Prosty (bo nawiązujący do gry w piłkę nożną oraz sponsora czyli linii lotniczych), zabawny i nie pozostawiający nikogo obojętnym. Prawdziwe mistrzostwo świata! Jestem przekonana, że również fani zespołu Benfica byli zachwyceni. A kampania Allegro „Legendy Polskie”, której reżyserem jest Tomasz Bagiński. Dwa pierwsze odcinki czyli „SMOK” ma w chwili obecnej 2ml odsłon. Podobnie jak „TWARDOWSKY”. Myślę, że sami wiele przykładów sami znajdziecie.

Dziennikarze dostają codziennie zaproszenia na imprezy biznesowe, kulturalne, lifestylowe i inne komercyjne. I każde z nich jest robione „jakoś”. Często są to bardzo ciekawe wydarzenia same w sobie, tyle że nikt o tym nie wie poza bardzo wąskim gronem „krewnych i znajomych królika”. Efekt jest łatwy do przewidzenia. Frekwencja słaba, mediów zero, więc na efekt „po” nie ma co liczyć. Jeśli tak chcecie rozwijać swój biznes, chowając się po kątach – róbcie tak dalej. Nie szukajcie pomocy u specjalistów od PRu, media relations czy ludzi, którzy na promocji naprawdę się znają.

Prowadząc działania PR współpracuj z prawdziwymi profesjonalistami którzy mają na tyle rzetelną markę, że dziennikarz będzie wiedział, że mail od nich to właśnie owo ziarno. Pamiętaj – dobry PRowiec to skarb a niekompetentny może zniszczyć wizerunkowo Twoją firmę. Tutaj nie ma miejsca na eksperymenty i pozorne oszczędności.

Dnia lut 6, 2016

Facebook

Archiwum

Tagi

Vivaldi
KeyK Project Poleca Blog
Promocja i reklama w Dubaju. Gazety i internet.

Na jakie strony internetowe najczęściej zaglądają mieszkańcy Zjednoczonych Emiratów Arabskich? Z jakich najchętniej portali korzystają? W jakich mediach najlepiej się reklamować chcąc wypromować swoje produkty i usługi na rynku ZEA i Dubaju?

 

Więcej
Nie tylko katarska Al Jazeera. Media w ZEA i Dubaju.

Na pytanie jakie media znamy na Bliskim Wschodzie, większość z nas odpowie od razu katarska „telewizja Al Jazeera”. Kanał ten dostępny jest w Polsce na większości platform cyfrowych, popularny jest także ze względu na dużą ilość cytowań w polskich mediach.

Więcej
Zapraszamy na Bloga

Adres korespondencyjny:

KeyK Project Marketing&Media
ul. Chwarznieńska 158A
81-601 Gdynia
tel. 58 351 31 11
tel.kom. 660 78 47 38

Siedziba firmy:

Moderna Office
ul. Kilińskiego 5/4A
81-386 Gdynia

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KeyK Project z siedzibą w Gdyni przekazanych przeze mnie danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku „o ochronie danych osobowych" (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101 poz. 926 t.j. z późn. zm.). Przyjmuję do wiadomości, że jestem uprawniony(a) do dostępu do swoich danych i ich poprawiania, że podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne. Mam prawo ją cofnąć w dowolnym momencie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zapoznałem się z Klauzulą informacyjną. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest KeyK Project z siedzibą w Gdyni. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.
Powrót